ČeskyEnglish

Produkt HelpDesk

jan.kubes, aktualizováno: 31.07.2014

Aplikace HelpDesk je vhodná pro řešení firemních záležitostí, a to dokumentovaným, adresným a řízeným způsobem bez možnosti následně měnit předešlou komunikaci mezi jednotlivými účastníky komunikace. Je možné ji nasadit v oblastech informační technologie, organizaci činností, nákupu resp. při činnostech vyžadujících zpětnou vazbu.

Proces.JPG  

V rámci zpracování informací a komplexnosti potřeb ve Vaší společnosti si Vám dovolujeme nabídnout řešení požadavkového systému zvaného HelpDesk pro možnost dokumentovaného procesu záznamu požadavků jednotlivých kategorií činností umožňující reagovat neprodleně na související zjištění.

Filozofie

Aplikace HelpDesk je vhodná pro řešení firemních záležitostí, a to dokumentovaným, adresným a řízeným způsobem bez možnosti následně měnit předešlou komunikaci mezi jednotlivými účastníky komunikace. Je možné ji nasadit v oblastech informační technologie, organizaci činností, nákupu resp. při činnostech vyžadujících zpětnou vazbu.

Vlastní filosofie aplikace HelpDesk je postavena na principu práce mezi seznamem požadavků a detailem konkrétního požadavku. Jednotlivé funkcionality, obsah zobrazení a tedy i chování aplikace HelpDesku jsou pak dány právy uživatele, které jsou řízeny rolemi v kombinaci s parametry kategorií, do kterých se jednotlivé požadavky začleňují.

seznam.jpg

Stručný popis

Po přihlášení do aplikace HelpDesk je uživateli nabídnut dostupný seznam požadavků, který je závislý na uživatelských oprávnění v kombinaci s kategoriemi a zvoleným filtrem stavu požadavků. Uživateli je dostupný centrální panel nástrojů v závislosti na jeho přidělených rolích ( vlevo nahoře), u jednotlivých požadavků jsou dostupné nástroje na ovládání v závislosti na roli uživatele a stavu požadavku.

Uživatel dále smí realizovat tzv. hromadné akce , které mu usnadňují stejné činnosti při aplikování na více požadavků.

Zvolením jednoho požadavku se daný požadavek otevře ve formuláři se zobrazením veškerých detailů, které se vztahují ke zvolenému požadavku.

V tomto formuláři jsou dostupné veškeré informace o požadavku a také panel nástrojů, který závisí na roli uživatele a stavu požadavku. Dále jsou zde dostupné případné závislosti požadavků na dalších požadavcích. V detailním formuláři je možné přecházet na předchozí či následující požadavek bez nutnosti vracení se na seznam požadavků.

Detail.JPG

Ke každému požadavku jsou zaznamenávány (logovány) změny kdo, kdy a co udělal. Na jakoukoliv změnu stavu požadavku nebo zadání chatu je ihned upozorněno prostřednictvím e-mailu.

Jednotlivé role a jejich oprávnění

Uživatelé jsou rozděleny do rolí : autor požadavku, operátor a řešitel. Autor má právo do aplikace vkládat nový požadavek, zadat kategorii požadavku a určit prioritu. Má právo nahlížet do seznamu jeho požadavků, řešení požadavku reklamovat či přijmout. 
 

  Operátor je oprávněn vkládat, editovat, přidělovat jednotlivým požadavkům řešitele, vytvářet podřízené požadavky a nastavovat podmínky jejich vyřešení. Řešitel je oprávněn požadavek přijmout a následně řešit, či odmítnout. Po vyřešení požadavku řešitel uloží popis řešení s dobou, která byla pro vyřešení potřebná do systému a čeká, až bude řešení akceptováno. Po akceptování je požadavek přesunut mezi archivované požadavky.

Přehledné filtrování a vyhledávání požadavků

Uživatelé mají možnost filtrovat požadavky za pomocí přednastaveného filtru podle různých kritérií jako např. nový, odmítnuté řešitelem, reklamo-vány, smazány, vyřešeny atd.

Filtr.JPG

Uživatel může filtrovat požadavky také za pomoci vyhledávání části textového řetězce (např. v názvu, popisu, řešení atd.).

Vyhledavani.JPG

Hlavní přínosy aplikace HelpDesk:

  1. Zdokumentování procesu požadavků.
  2. Adresný přístup – řekne kdo, kdy a co (ne)udělal.
  3. Umožní informovat o změnách ihned formou e-mailu.
  4. Centralizuje veškeré požadavky na jedno místo a hierarchicky je uspořádává podle kategorií (mož-nost fulltextového prohledávání).
Proces.JPG

Integrace s externími aplikacemi

Aplikace HelpDesk nabízí XML export a import dat pro užší spolupráci s dalšími aplikacemi pro-střednictvím technologie Webservices.

Aplikaci HelpDesk je možné integrovat s MS Active Directory (AD) pro možnost využití přihlašování pomocí jednotného jména a hesla.

Systémové požadavky

Aplikace HelpDesk je napsána v prostředí PHP skriptů (vhodné pro Windows/Linux platformu) s možností portace na databázi ORACLE, MSSQL nebo MySQL. Pro účely integrace s AD je vyžadován aplikační server IIS.